Canlı derste ses sorunu yaşıyorum


#1

Arkadaşlar canlı derste ses sorunu var hoca ile sesimizi duyamıyoruz ne o benmkini nede ben onunkini , mikrofonu sesleri felan kontrol ettm sizce sorun nedir ???


#2

İnternet bağlantısında sıkıntı olabilir.


#3

İnternette var ama yinede olmadıı sorun hala devam ediyor , en doğrusu bilgisayrı servise göndermek lazm .


#5

Öğretmenlere bu konuyla ilgili uzun bir yönlendirme yazmıştık. Sizlerle de paylaşalım:

Canlı dersteki sesli iletişim modülüyle ilgili bazen sorun yaşanabiliyor. İlk tepki olarak sorunun sistemden kaynaklandığı düşünülüyor. Ancak bize ulaşan problemlerin büyük çoğunluğunda sorunun kullanıcılardan kaynaklandığını görüyoruz.

Bu konuda öğrencileri doğru yönlendirebilmek için lütfen aşağıdakileri oku:

  1. Öncelikle, http://status.twilio.com sayfasında, “Incoming Client Calls” ve “Outgoing Client Calls” durumlarının karşısında check işareti olduğu sürece sistem sağlıklı şekilde çalışıyor demektir.
  1. Öğrencinin sesli iletişime dahil olabilmesi için öncelikle “Sesli Görüşmeye Katıl” butonuna tıklaması gerekir. Bu buton çıkmıyorsa, iki sebebi olabilir:
    2a. Öğrencinin interneti yavaştır. Bu durumda öğrenciden inekle dışındaki internet trafiğini azaltması istenebilir ki bu da çözüm olmayabilir. Ortak internet kullanıyorsa başka bir yerden bağlanması istenebilir.
    2b. Güvenlik duvarı (firewall) olan bir networkten internete giriyor olabilir. (Mesela çalıştığı şirketten bağlanıyor olabilir.) Bu durumda bilgi işlemden sorumlu kişiyle temasa geçilmesi önerilebilir. Ya da öğrencinin başka bir networkten (mesela evden) inekle’ye girmesi önerilebilir. Ayrıca, kablo ile bağlanması istenebilir. (Bazen modemler sorun çıkartabiliyor.)
  1. “Sesli Görüşmeye Katıl” butonuna tıklamasına rağmen görüşmeye katılamıyorsa, birkaç sorun olabilir:
    3a. Mikrofonu yoktur. Unutma, sesli iletişimin kurulabilmesi sadece senin bilgisayarının mikrofonu olması yetmiyor.
    3b. Öğrencinin mikrofonu vardır ama sorunludur. (Mikrofonlu kulaklıklar problem yaratabiliyor.) Mikrofonunun çalıştığından emin olup olmadığı sorulmalı. (Başka bir programda kullanmış mı?)
    3c. Öğrenci yukarıda açılan barda “İzin ver” tuşuna tıklamamış olabilir. Internet tarayıcısının mikrofonuna erişmesine izin vermeli, aksi takdirde sesli iletişime katılamaz. Öğrenci, ya bar açılmış ve bizim çıkardığımız kocaman ok işaretine rağmen barı görmemiş ya da izin vermemeyi seçmiştir. Eğer izin vermediyse, tarayıcısının üst kısmında bulunan adres çubuğunun solunda veya sağında (kamera ikonu üzerinde) bir çarpı işareti görecektir. Bu çarpı işaretine tıklayıp, çıkan ufak pop-up’ta "İzin ver"i seçebilir. Eğer öğrenci bir kere izin vermemeyi seçmişse, bir sonraki derse girişinde de bu seçimi hatırlanacak ve yukarıda bar açılmayacaktır. Yani çarpı işaretini bulup tıklaması gerekecektir.
  1. Öğrenci başarıyla sesli iletişime katıldığında “NıNıNım” diye bir ses duyarsın. (Senden önce davranmışsa, o senin katılışını aynı sesle duyar.)
    4a. Bu sese rağmen öğrenci seni duyuyor fakat öğrencinin sesi sana ulaşmıyorsa, öğrencinin mikrofonunda donanımsal bir problem olabilir ya da hoparlörünün sesini açmamış olabilirsin.
    4b. Sen öğrenciyi duyabiliyor fakat öğrenci seni duyamıyorsa, öğrencinin hoparlöründe problem olabilir. Başka bir öğrenciyle sorunsuz ders yaptıysan problem senden kaynaklanmıyordur. (Farklı öğrencilerle sürekli aynı sorunu yaşıyorsan lütfen bizimle temasa geç!)
    4c. Birbirinizi duyabiliyorsanız fakat öğrencinin sesi kesik kesik geliyorsa, büyük ihtimal öğrencinin upload hızıyla ya da mikrofonuyla ilgili bir problemi vardır.
  1. Her halükarda öğrencileri http://clientsupport.twilio.com sayfasındaki teste yönlendirebilirsin. (Sanal sınıfın altında da bu sayfaya bir bağlantı var.)

Eğer bir problem yoksa her şey yeşil gözükür ve test sonunda inek çanı sesi duyulur. Herhangi bir sorun varsa, ilgili sorunun kaynağı kırmızı kutu içinde gözükür.


#6

Son dedğiniz linke tıkladım herşey yeşil gözüküyor sesleri felanda kontrol ettim sorun yok gibi gözüküyor ama yinede bilemiyorum ses neden gitmiyor veyada gelmiyor , bunu birkaç hoca ilede denedim ne onların sesi bana ulaşıyor nede benm , yinede ilginizden dolayı teşekkür ederim çok sağolun ben bilgisayarı yinede bir kontrol amaçlı teknik servise vereceğim.